Pagina's

woensdag 18 april 2012

In je spijkerbroek eten


Anderhalve maand geleden liep ik vrolijk rond in mijn spijkerbroek: ik was namelijk 2 kilo afgevallen. Nu niet meer. Nu ik moet het kledingstuk bijna al liggend, mijzelf erin wurmen met een hoop gesjor en getrek. Hoe kan dat nou toch, dat ik in een paar weken tijd zoveel extra vetjes heb gekweekt?
Ik dacht hardop aan de keukentafel met mijn lief tegenover mij: ik ben toch echt niet anders gaan eten? "Nou" zei hij "je hebt wel aan het begin van de week citroenmeringuetaart gemaakt, daarna carrot cake en appeltaart gegeten en gister die bread- en butterpudding gebakken waar je niet vanaf kon blijven." Verbaasd kijk ik hem aan, echt waar?? Heb ik dat allemaal gegeten?
En dan opeens schiet mij te binnen dat hij niet eens dat puntje taart donderdagochtend opnoemt, net als die koekjes en ijs met amarenakersen en die heerlijke home made chocolademousse van mijn moeder! Hmm, nu ik er zo over na denk, ben ik eigenlijk een onwijze snoepkont, zoetekauw, sugar junk… name it.

Zoals mijn mama altijd zegt, ieder pondje gaat door het mondje en plakt aan het kontje. True! Dus nu weer even opletten wat ik allemaal eet zodat ik die spijkerbroek weer normaal aan kan trekken. En met zo'n salade als deze eet ik super lekker en gezond.

Salade met veel boontjes en makreel
De exacte hoeveelheden die ik in de salade deed weet ik niet zo goed, maar dit zat er allemaal in, dan kan je zelf er ook vast en zeker wat lekkers van maken.
- Sperziebonen (kort gekookt)
- Peultjes (op het laatst met bonen meegekookt)
- Wilde spinazie
- Rauwe courgette in blokjes
- Lente-ui
- Doperwtjes
- Kappertjes
- Dressing van citroensap, yoghurt, mayonaise, peper en zout
- Peterselie
- Dille
- En gerookte makreelfilet

Erbij at ik heerlijk brood van Desemenzo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten