Pagina's

donderdag 1 december 2011

Kookboek van het jaar 2011

Kookboeken, ik kan er geen genoeg van krijgen of van hebben. Als ik in een boekenwinkel ben kan je me in die hoek vinden waar op de voorkanten afbeeldingen staan van taartjes, chocolade, mooi opgemaakte borden of de foto’s van chefs. En ook dit jaar zijn er weer een hoop boeken uitgekomen. Maar welke is nou de mooiste, het beste initiatief of het beste boek van een chef? Nou, daarvoor is dus het kookboek van het jaar verkiezing. En ik was erbij.

En de winnaars van zijn…
- In de categorie Nederlands: Kookkaravaanvan Annelies Dollekamp.
- Beste Chefs-boek van 2011. Terug naar mijn roti van Ramon Beuk.
- Winnaar in de categorie ‘Vertaald’: De perfecte pastaformule van Caz Hildebrand en Jacob Kenedy.
- Beste initiatief werd het boek Autisme & koken van Karen den Dekker verkozen.
- De Gouden Garde Publieksprijs 2011 ging naar IJstijd van Kees Raat en Barbara Bulten.

Nu stond ik toevallig naast 1 van de gelukkige winnaars: Ramon Beuk. Nu was ik (zoals gebruikelijk) met het openbaar vervoer en kon ik best een lift naar Utrecht gebruiken. En Ramon woont ook in Utrecht. Maar dat hij me mee vroeg uit eten om te vieren dat zijn boek had gewonnen was voor mij een grote verrassing. Samen met aantal mensen die ook aan het boek hadden gewerkt was het super gezellige avond. En als een echte gentlemen bracht hij me ook nog thuis. Dat is nog eens een lift+ service. Super lief, thanks Ramon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten