Pagina's

maandag 31 oktober 2011

Supersnelle appelcaketaart


Trrrrring trrring! Goede vriendin aan de telefoon. Ze zegt dat ze over half uurtje bij me is om knus een kopje thee te leuten. Gezellig!
Natuurlijk hoort er wat bij de thee, alleen heb ik niks in huis. Wel 50 gr boter, 85 gr suiker, 1 ei, 100 gr zelfrijzend bakmeel en 2 el melk. Hiervan maak ik snel deeg met een mixer en giet het in een kleine taartvorm bekleed met bakpapier. Ondertussen verwarm ik de oven op 200 C. Vlug schil ik 2 appels, snij ze in vieren en daarna in kleine parten. Natuurlijk wel zonder klokhuis. De parten steek ik mooi in de cake en bak ‘m 20 minuten in de oven. 2 el abrikozenjam meng ik met wat kaneel en verdeel dit met een lepel over de warme cake. Nog 5 minuten de oven in en ondertussen zet ik water op. Ding Dong! Vriendin belt aan en wij gaan aan de thee met taart.

4 opmerkingen:

  1. ik wou dat ik je vriendin was! hmmmm lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook, leuk dat je zo creatief bent!
    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan gaat het inderdaad lekker snel! Ik wil ook wel zo ontvangen worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn! Ik hoef het recept haast niet na te lezen, omdat ik het helemaal voor me zie door hoe je het beschrijft:)

    BeantwoordenVerwijderen