Pagina's

woensdag 20 april 2011

Op reis met roze zuurtjes


Deze snoepjes herinneren mij aan vakanties naar Frankrijk. Vroeger gingen we daar iedere zomer kamperen, in een oude boerderij paar weken vertoeven of met de camper de hort op. Geweldig vond ik het moment als alles ingepakt was en we op weg gingen, soms een dag later dan gepland, maar dat mocht de pret niet drukken. En dan, als we de stad uit reden begon het feest: snoepen!! Nooit mochten we dat, maar als we op reis gingen wel, dan kregen we vooral zuurtjes. Ja, die roze, harde, zure framboosdingetjes dat was mijn favoriet. Ik at er zoveel dat mijn gehemelte aanvoelde als schuurpapier en ik steeds stiller werd op de achterbank van de auto van de misselijkheid.
Als ik nu ergens zo’n zuurtje tegenkom stop ik ‘m meteen in mijn mond en komt dat vakantiegevoel weer helemaal terug. Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten