Pagina's

donderdag 21 april 2011

Betoverende middag met Food Pioneers en Buitengewoon


Vanuit Utrecht fietste ik, via een omweg vanwege mijn niet al te beste oriëntatievermogen, naar landhuis Vollenhoven bij De Bilt. Een slingerend weggetje op het landgoed leidde mij door de Engelse landschapstuin langs slootjes met zwanen en groene bomenpartijen. Na 100 meter stond er een bordje langs de kant waarop stond: onthaast u. In een omgeving als deze is dat heel goed te doen, zeker met ook nog eens een strak blauwe lucht en heerlijke zomerse temperaturen.
Eenmaal aangekomen bij de gerestaureerde Orangerie stonden daar zo’n tachtig gasten die, net als ik, hier waren voor de Food Pioneers middag, georganiseerd door Food Inspiration Magazine. Deze bijeenkomst was er om anderen te ontmoeten, elkaar te inspireren en ervaringen te delen, met als gezamenlijke interesse food.
In de brandende zon luisterden we naar aantal interessante sprekers: Willem (Willen&Drees) met zijn mirabel appels, Hans en Arjan (Food Inspiration Magazine) over hun tripje naar Kopenhagen inclusief lunch bij het beste restaurant ter wereld Noma en als laatste Pieter die vertelde over Buitengewoon in het land. En vertellen over een rondreizend toprestaurant zonder muren is heel fijn, maar wij mochten het ook nog eens beleven! Via een wandeling door de moestuin kwamen we op een idyllische plek onder reusachtige bomen met weids uitzicht op water en weilanden waar een gigantisch lange tafel gedekt stond voor alle tachtig gasten. Ik schoof aan bij onbekenden maar na een half uur was ik zo druk in gesprek met hen over het heerlijke eten en elkaars interesses dat het leek alsof ik met vrienden omgeven was. Gerechten als gebraden rosbief van de Belgische Witblauw koe met verse bieslookcrème en salade van pastinaak met zomerboerenkool uit de tuin passeerden de revue onder begeleiding van mooie wijnen van Xavier Kat.
Na 5 gangen genieten stond ik na te praten met een aantal mensen en iedereen beaamde dat dit echt een prachtige belevenis was, bijna een sprookje.
Met een rozig gevoel en vlinders in mijn buik fietste ik tijdens zonsondergang terug naar huis, hopend dat ik mijn glazen muiltje was vergeten...

Graag wil ik je uitnodigen om een kijkje te nemen op deze website waar meer staat over Buitengewoon in het land: www.buitengewooninhetland.nl

En meer informatie over de Food Pioneers en Food Inspiration Magazine vind je hier:
www.foodinspirationmagazine.nl

1 opmerking:

  1. Wat heb je het gevoel mooi neergezet, chapeau! En mag ik je nog iets vragen? Met wat voor camera maak jij foto's, de kleuren zijn echt fenomenaal.

    Bedankt, groeten Luc Mercx (FI pioneer)

    BeantwoordenVerwijderen