Pagina's

maandag 4 april 2011

Bijzondere indikmethode advocaat


Ieder jaar, 4 weken voor Pasen, maakten mijn moeder en de buurvrouw vroeger advocaat. Dat nam een hele dag in beslag want er werd niet een lullig flesje gebrouwen, nee, in mijn herinnering liters. Ik mocht meehelpen en was dan chef eierensplitsen.
Aan het eind van de dag waren grote weckpotten gevuld met het prachtige gele spul. Deze werden op een koele plaats in de kelder gezet om op smaak te komen zodat we met Pasen konden genieten van de zelfgemaakte advocaat.
Omdat ik dol was op dit eierdrankje dook ik gedurende die 4 weken regelmatig met een juslepel de kelder in om stiekem te snoepen. En mijn moeder maar denken dat het indikken hoorde bij het proces van de advocaat.

Over een paar weken is het Pasen en nu heb ik zelf, naar recept van Cees Holtkamp, advocaat gemaakt. Toen ik dit mijn moeder vertelde zei ze dat ze binnenkort wel even langskomt met een flinke soeplepel…

Recept van Cees Holtkamp:
www.youtube.com/watch?v=i7OBai5__GI

En van de eiwit die je over hebt kan je lekkere meringuemaken.

1 opmerking:

  1. Reiventing classics, terug naar de basis, pure ingredienten en eerlijke smaken, ...oftewel niks geen tuttig advocaatje!

    Thijs

    BeantwoordenVerwijderen