Pagina's

zaterdag 19 maart 2011

niet zo'n goede serveerster


Gister was mijn eerste dag als vrijwilliger op het superleuke Food Film Festival! Kort van tevoren kreeg ik te horen dat ik in het restaurant zou gaan bedienen. Oei, daar heb ik nou net geen ervaring mee. Gelukkig weet ik wel hoe ik het fijn vind om bediend te worden, dus met deze kennis probeerde ik er maar het beste van te maken.
Bestellingen opnemen, drankjes bij de bar ophalen, broodmandje geven, uitserveren, borden opruimen, rekening regelen. Het lijkt allemaal zo simpel maar er komt toch heel wat bij kijken. Zo liet ik de bonnetjes liggen bij de uitgifte waardoor de koks in de war raakten, heb ik per ongeluk het verkeerde tafelnummer bij een bestelling doorgegeven en 3x hetzelfde drankje besteld terwijl er maar 1 gewenst was. Maar hé, ik heb geen rode wijn over die witte blouse gegooid, niet de visstoofschotel in meneer zijn kraag gekiept, niet de chorizo in een decolleté laten verdwijnen, niet iemand een blauw oog geslagen met mijn elleboog terwijl ik iets uit serveerde en geen 112 hoeven te bellen vanwege brandwonden door gemorste bietensoep. Dus ging best prima!

Lieve Makkie Mulder, Will Jansen, Alain Caron en vele anderen die ik heb mogen bedienen, ik hoop dat jullie een leuke en smakelijke avond hebben gehad ondanks mijn gekluns.

1 opmerking:

  1. zo kan het ook http://www.dumpert.nl/mediabase/1409571/81bc07bf/gezellig_uit_eten.html

    BeantwoordenVerwijderen